• Allmänt

  • CaterinGo - en start-up
    Vad innebär det? Det betyder bl.a. att det är en ganska ny tjänst under utveckling. Vi utökar och anpassar tjänsten utifrån våra användares önskemål och vill väldigt gärna höra dina åsikter, upplevelser och önskningar. Kontakta oss via chatten, support@cateringo.se eller ring 08-551 06 250. Syftet med CaterinGo är att det ska ge dig som beställare av catering så stort värde och nytta som möjligt. Vi vill göra det lätt för dig att hitta rätt catering i rätt område och att kunna beställa på ett enkelt och smidigt sätt. Vi hoppas verkligen att du har nytta av vår tjänst!
  • Hur fungerar det?
    Du skriver in den adress du vill ha cateringleveransen till. Då ser du vilka CaterinG (cateringleverantörer) som finns i ditt område.
    Nu kan du spana in utbudet och lägg det du vill beställa i varukorgen.
    Skicka din order. Den skickas då som en förfrågan till Cateringleverantören.
    CaterinG måste bekräfta att de kan utföra beställningen. Du är, i det här läget, inte bunden till något.
    När CaterinG bekräftat betalar du enkelt och säkert i CaterinGos tjänst. Det är först när du lagt till betalningsmetod (kort, faktura osv.) som du är bunden till din beställning.
  • Specialkost
    De flesta CaterinG* kan tillhandahålla specialkost.
    Gör så här: Lägg det du är intresserad av i varukorgen och skicka iväg beställningen. Den skickas då som en förfrågan. Du är inte bunden till något i detta läge.
    Nu ligger beställningen i ditt konto. Klicka på beställningen. Där hittar du Händelseflödet. I Händelseflödet kan du kommunicera med cateringleverantören om just denna beställning.
    Fråga om specialkost, ställ dina frågor, lämna ytterligare information och önskemål.
    Händelseflödet gör att du och CaterinG har all kommunikation som gäller en beställning på ett och samma ställe. Smart va?
  • Vad är Händelseflödet?
    Ett fält där du kan se status för en order du gjort via CaterinGo.
    Du hittar detta fält i beställningen på ditt konto.
    Varje beställning har ett eget sådant fält.
    Händelseflödet är också till för att kommunicera om ordern med CaterinG*. Ställ frågor till cateringleverantören och lämna information och dina önskemål. På så vis finns allt om din order lätt överblickbart på samma ställe. Så smidigt!
  • Betalning

  • Hur betalar jag för min beställning?
    Betalning av beställningen sker tryggt och säkert i CaterinGos tjänst. Du kan betala med kort (VISA eller MasterCard) eller med faktura. Med faktura tillkommer en faktureringsavgift. Du kan inte betala förrän CaterinG har bekräftat att de kan utföra din beställning.
  • Beställningar

  • Jag vill hyra tillbehör (t.ex. tallrikar, glas, bord) men hittar inte det när jag ska göra en beställning.
    Varje CaterinG* lägger själva in sina erbjudanden. Hittar du inte det du önskar så betyder det att den leverantören inte lagt in detta som ett erbjudande i sin webshop.
    Det betyder däremot inte att den leverantören inte kan tillhandahålla det du önskar.
    Gör så här: Skicka beställningen (förfrågan). När du skickat beställningen så hittar du den i ditt konto och kan klicka på den. Gör det. Här kan du skriva din fråga/önskemål i Händelseflödet. T.ex. "Vi skulle vilja hyra tallrikar. Har ni det?" Du får ett email när CaterinG* har svarat.
  • Hur ställer jag en fråga om min beställning?
    I Händelseflödet.
    Varje beställning har en chat som hör till just den beställningen. Det är för att underlätta både för dig som beställare och för CaterinG*.
    Denna chat kallas Händelseflödet.
    Ställ frågor och gör dina önskemål angående beställningen i Händelseflödet. Du får ett mail så fort CaterinG* svarat på din fråga.
    Du hittar Händelseflödet genom att klicka på beställningen i ditt konto.